ارتباط با مشتریان
ارتباط با مشتریان یکی از عواملی است که می تواند در بهبود ارائه خدمات تاثیر گذار باشد. عمده ارتباطات مشتری و شرکت های خدمات کالیبراسیون را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود:
• واحد رسید دریافت: اطلاع از وضعیت انجام خدمات کالیبراسیون، تحویل ابزار، تحویل گواهی
• واحد برنامه ریزی: تعیین زمان بندی حضور کارشناسان شرکت در محل مشتری برای انجام خدمات کالیبراسیون
• واحد فنی: بررسی صحت انجام کار، مستندات ابزار و استاندارد های انجام کار و انجام خدمات جانبی
• واحد بازرگانی: دریافت پیش فاکتور و اطلاع از خدمات قابل ارائه
• واحد مالی : پیگیری و پرداخت فاکتور های صادره
دسته بندی های عنوان شده بخش عمده ارتباط مشتری و شرکت را شامل می شود. در برخی از موارد لازم است این ارتباط در بخشی ثبت شده تا بتوان به عنوان تاریخچه به آن رجوع نمود (به عنوان مثال تعداد نقاط مورد نیاز مشتری برای انجام خدمات کالیبراسیون).
از سوئی دیگر اطلاع از وضعیت ابزار در فرایند آزمون و یا کالیبراسیون و حتی نقاط انجام خدمات با ذکر جزئیات که در برخی از موارد لازم است نمونه اولیه گواهی به اطلاع مشتری برسد یکی از مشکلاتی است که دامنگیر شرکت های انجام خدمات آزمون و کالیبراسیون می باشد.
برای رفع این مشکل نرم افزار متمم سنجه نگار در محیط وب طراحی شده است این نرم افزار در محیط وب و با بهره گیری از زبان پایتون و فریم ورک جنگو طراحی گردیده است. بخش اساسی اطلاعات مورد نیاز مشتری از قبل در نرم افزار سنجه نگار آماده سازی شده و با استفاده از خدمات وب سرویس به نرم افزار متمم در محیط اینترنت ارسال می شود. با بهره گیری از این سرویس می توان بخش عمده ای از ارتباط مشتری با شرکت را که با استفاده از تلفن همراه، پست الکترونیک و یا شبکه های اجتماعی که عمدتا در شرایط بحرانی از دسترس خارج می شوند را حذف نموده و این نیازمندی را با ضریب اطمینان بالاتری از طریق نرم افزار متمم مدیریت نمود.
تاریخ ایجاد: 1404/05/11